O przedmiocie

Sony RME 300
Jego kształt sprawia, że ​​wygląda jak biurko do mikrokomputera, trzeźwe i dyskretne. Sony RM-E300 ma, podobnie jak RM-E 100V, wszystkie klasyczne funkcje edycji. Ale jeszcze mocniejszy, ten sprzęt do postprodukcji Sony zawiera urządzenie do tworzenia tytułów, które implementuje generator znaków, z klawiaturą alfanumeryczną i cyfrowymi przyciskami pamięci.
Christian Dartevelle – wrzesień 1989

Po stronie edycji RM-E300 może zapamiętać osiem punktów wejścia (włączenia) i wyjścia (wycięcia), które można uporządkować według potrzeb. Po zidentyfikowaniu sekwencji ich sekwencja jest wykonywana automatycznie, bez ingerencji użytkownika. Ten ostatni zachowuje jednak możliwość odzyskania kontroli nad operacjami i dowolnej modyfikacji wszystkich parametrów. Będzie mógł działać zarówno na urządzeniu czytającym, jak i na urządzeniu nagrywającym. Pod tym względem tylko modele Sony, czyli nowa kamera Canovision A1, mogą pełnić rolę odtwarzaczy i przetwarzać sygnały pilota emitowane ze stołu montażowego. Bo ten odtwarzacz musi mieć dodatkowo pięciopinowe gniazdo Control L lub miniformat Control S i gniazdo stereo.

Dostosowuje się do wszystkich standardowych formatów PAL
Sony RME 300
Sekcja „odtwarzania” RM-E300V (po lewej), sekcja „nagrywania” (po prawej). Dwie identyczne klawiatury łączą w sobie wszystkie funkcje. Reagują tylko wtedy, gdy magnetowid rzeczywiście je ma.
Po stronie rejestratora użytkownik ma wybór. Wszystkie modele, niezależnie od marki, mogą być odpowiednie, o ile towarzyszy im pilot na podczerwień. Jeśli jest to urządzenie Sony z gniazdem Control L (lub Control S), zdalne sterowanie może odbywać się za pomocą kabla łączącego RM-E300 z rejestratorem.

Czy to w wersji Beta, Video 8 czy VHS (SLV-201 F), to urządzenie nagrywające i stół montażowy muszą być zestrojone. Dwa selektory umieszczone z tyłu stolika pozwolą uwrażliwić dyktafon na jego polecenia (system impulsowy). Ta uwaga pozostaje aktualna, gdy użytkownik zdecyduje się na użycie pilota na podczerwień, który jest częścią stołu montażowego. Umożliwia to zapamiętywanie i przekazywanie sygnałów pochodzących z dowolnego pilota na podczerwień do magnetowidu, tj. sterowanie głównymi funkcjami: pauza, odtwarzanie, szybkie przewijanie do przodu, do tyłu, zatrzymywanie, nagrywanie, przewijanie klatka po klatce, odtwarzanie w zwolnionym tempie i podwajanie -prędkość odtwarzania. Zwolnij przycisk COMMAND MEMORY, a następnie skieruj pilota w stronę okna znajdującego się z przodu po prawej stronie stołu montażowego;

Jest rzeczą oczywistą, że działać będą tylko te funkcje, które faktycznie istnieją w magnetowidzie (lub kamkorderze). W przypadku braku takiej a takiej funkcji, przytoczmy w szczególności odtwarzanie w zwolnionym tempie lub podwójną prędkość, odpowiedniemu przyciskowi można by ewentualnie przypisać inne polecenie: na przykład przyspieszone wyszukiwanie lub przejście z pauzy w nagrywaniu (EDIT SEARCH).

Przycisk podglądu przed automatyczną edycją
Edycją sekwencji rządzą dwa rodzaje poleceń. Klawisze działają umownie na transport taśmy magnetycznej, na tryb odczytu i nagrywania urządzeń podłączonych do stołu montażowego. Sterowanie obrotowe dotyczy ze swojej strony przemieszczania taśmy ze zmienną prędkością na poziomie czytnika, ale także rejestratora: stąd możliwość precyzyjnej identyfikacji punktów wejścia i wyjścia, ten napęd boczny; a po stronie rejestratora dokładne miejsce, w którym ma się rozpocząć montaż.

Oprócz czystego i prostego kopiowania nagranej taśmy, montaż odbywa się albo od końca do końca, albo wybiórczo. W obu przypadkach konieczne jest zidentyfikowanie punktów wejścia i wyjścia wybranych sekwencji. Wyszukiwanie to ułatwia obrotowe pokrętło do precyzyjnej regulacji, które gwarantuje precyzję rzędu sekundy, wiedząc, że progi wejścia i wyjścia są przechowywane zgodnie ze wskazaniami licznika taśmy odtwarzacza. Dlatego nie powinniśmy mieć nadziei na edycję z dokładnością do klatki, chociaż gdy czytelnik autoryzuje postęp klatka po klatce, precyzja tych progów może zostać znacznie poprawiona.

Sony RME 300
Ze zrozumiałych względów interesująca jest możliwość sprawdzenia poprawności operacji przed uruchomieniem automatycznego montażu. W tym celu użytkownik ma do dyspozycji przycisk PODGLĄD, który umożliwia ostateczną weryfikację przed przeniesieniem do nagrywającego magnetowidu. I to w kolejności ustalonej przez redaktora.

Cztery linie tytułu po dwanaście znaków każda
Podczas tej fazy sterowania działa tylko odtwarzacz, a dyktafon pozostaje w trybie pauzy. W związku z tym należy zwrócić uwagę, że odczyt sekwencji rozpoczyna się – podobnie jak w okresie edycji automatycznej – na około dziesięć sekund przed osiągnięciem progu wejścia. Jest to wskazywane w czterech rogach ekranu kontrolnego przez znaki w postaci znaków zapytania.

Oprócz czystego i prostego kopiowania nagranej taśmy, montaż odbywa się albo od końca do końca, albo wybiórczo. W obu przypadkach konieczne jest zidentyfikowanie punktów wejścia i wyjścia wybranych sekwencji. Wyszukiwanie to jest ułatwione dzięki precyzyjnemu pokrętłu regulacji, które gwarantuje precyzję rzędu sekundy, wiedząc, że progi wejścia i wyjścia są zapamiętywane. sekwencja. Trudno w praktyce uzyskać taką synchronizację. Opóźnienie, mniej lub bardziej zaakcentowane według magnetowidów, nieuchronnie występuje między momentem wykrycia przez stół montażowy progu wejścia a faktycznym rozpoczęciem nagrywania na urządzeniu kopiującym. Stąd ryzyko utraty kilku, czasem cennych, sekund na początku sekwencji. Aby uniknąć takich niedogodności, RM-E300 zawiera obwód regulacji. Używając klawisza TIMING ADJ, początek nagrywania można precyzyjnie dostroić w odstępach jednosekundowych (maksymalnie do dziesięciu sekund), tak aby pokrywał się z progiem wejścia.

Dwie funkcje tytułów pozwalają na zapisanie czterech stron tytułów. Z wbudowanego generatora znaków lub funkcji digitalizacji można korzystać pod warunkiem, że źródło sygnału wideo (kamera) jest podłączone do złączy CINCH i „S” RM-E300. Wejście „S” jest przeznaczone do odbioru sygnałów luminancji i chrominancji w osobnych komponentach. Innymi słowy, RM-E300 będzie mógł współpracować z przyszłymi kamerami Video 8 Hi-Band (lub Hi-8), nie wspominając już o kamerach S-VHS. Z drugiej strony gniazdo cinch odbiera tradycyjne sygnały kompozytowe. Wreszcie, niezależnie od oryginalnego źródła wideo – w Pal – napisy są wyświetlane w kolorach (biały, fioletowy, cyjan, niebieski, żółty, czerwony, zielony lub czarny).

Sony RME 300
Generator znaków przechowuje cztery tytuły, cztery wiersze po dwanaście znaków w każdym. Ciekawą cechą jest to, że znaki są obszyte jasną czarną linią, co znacznie poprawia ich czytelność. Dodatkowo każdy z czterech wierszy tytułu można niezależnie pokolorować.

Tytuł alfanumeryczny i tytuł cyfrowy można łączyć
Wreszcie klawisz CHARACTER POSITION pozwala na nieznaczną modyfikację układu tytułu w górę, w dół, w prawo lub w lewo. Za kursory w tej operacji posłużą znaczniki znajdujące się w czterech rogach ekranu.

Tytułowanie poprzez digitalizację tekstów oglądanych za pomocą kamery daje RME300 ciekawe możliwości, porównywalne pod każdym względem z CCD-V88. Na przykład odwrócenie koloru i przewijanie (lub „przewijanie”) od dołu do góry obrazu. Tak więc, pod warunkiem zapamiętania wzoru z dobrze zdefiniowanymi konturami, klawisz REVERSE powoduje odwrócenie kolorów wzoru i tła, tworząc w ten sposób efekt okna. Tryb „przewijania” zostanie użyty do stworzenia ogólnego za pomocą zdigitalizowanych litrów.

Żałujemy, że ta funkcja nie dotyczy tytułów z klawiatury alfanumerycznej. Ale jest całkowicie możliwe pomieszanie tytułu pochodzącego z generatora znaków z innym tytułem zdigitalizowanym. I to na dwa sposoby: albo przez nałożenie alfanumerycznego tytułu na zapisany obraz danych wideo; lub poprzez digitalizację obrazu wideo na alfanumerycznym tytule. Jeśli chodzi o tytuły, RM-E300 oferuje mały „plus”, ponieważ istnieje możliwość usunięcia obrazu, aby wyświetlić tytuły alfanumeryczne na szarym tle. Możliwe jest również zaprogramowanie automatycznego pojawiania się tytułu w fazie składania i przed punktem wyjścia, przy czym jego zniknięcie samo interweniuje podczas wykrycia tego progu. Szczegół, który docenią oświeceni filmowcy.

Zawiera Sony RME 300
Automatyczne szycie w 8 sekwencjach
Tytuły za pomocą klawiatury alfanumerycznej
Przechowywanie „zdigitalizowanych” obrazów
Możliwość przechowywania 4 stron tytułowych
Pilot na podczerwień do rejestratora
Kompozytowe wejścia/wyjścia wideo przez gniazda cinch
Komponentowe wejścia/wyjścia wideo oddzielone gniazdami „S”.
Wejścia/wyjścia audio i stereo przez gniazda cinch
Odwróć tytuł i kolory tła
Ciekły kryształowy ekran kontrolny
Kopia zapasowa pamięci baterią litową
Programowalny pilot na podczerwień
Wejście/wyjście: sygnały wideo w formacie Pal
Wymiary (wys. × gł. × szer.): 8 × 23 × 35,5 cm
Zasilanie: 6 woltów
Zużycie: 5 watów
Bardzo
Wejścia i wyjścia w osobnych komponentach.
Estetyka i konstrukcja urządzenia.
Duży ciekłokrystaliczny ekran kontrolny
Wyświetlanie wszystkich funkcji
Tryb podwójnego tytułowania, przez generator znaków i przez „cyfrowe” zapamiętywanie
Możliwość mieszania dwóch rodzajów miareczkowania
Przewijanie zdigitalizowanych tytułów lub „przewijanie”
Automatyczna edycja sekwencji w dowolnej kolejności
Kolorystyka tytułów alfanumerycznych
Tryb ODWRÓCONY, który umożliwia efekty okienne
Możliwość modyfikowania pozycjonowania tytułów alfanumerycznych
Pilot na podczerwień do urządzeń rejestrujących
Łatwość zapamiętywania sygnałów emitowanych z dowolnego pilota na podczerwień
Funkcja PODGLĄD
Pomniejsi
Klawiatura typu QWERTY
Brak możliwości przewijania tytułów alfanumerycznych.
Względna precyzja (6 ramek) progów wejścia i wyjścia
Obowiązek posiadania sygnałów Pal lub standardu
Kasowanie pamięci po odłączeniu zasilania, bez wyłączania urządzenia.

Stan Bardzo dobry
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: edeff080-393f-40ae-9c8f-78529cab9e12

Video dla studia

Warszawa  
(23)
Kobyłka  
(13)
Bielsko-Biała  
(6)
Gdynia  
(3)
Bydgoszcz  
(3)
Legnica  
(3)
Wiązowna  
(2)
Mirków  
(2)
Oświęcim  
(2)
Szczecin  
(2)
Ruda Śląska  
(2)
Nowe Czaple  
(1)
Prudnik  
(1)
Goleniów  
(1)
Rędziny  
(1)
Police  
(1)
Borówno  
(1)
Jastrzębie  
(1)
Maków Podhalański  
(1)
Tarczyn  
(1)
Chodzież  
(1)
Włocławek  
(1)
Jelenia Góra  
(1)
Wołów  
(1)
Bieniewice  
(1)
Krosno  
(1)
Skomielna Biała  
(1)
Suchy Las  
(1)
Skórzewo  
(1)
Kujawy  
(1)
Tarnów  
(1)
Nowa Ruda  
(1)
Hornówek  
(1)
Chełm  
(1)
Dobrzykowice  
(1)
Nakło nad Notecią  
(1)
Siewierz  
(1)
Żarowo  
(1)
Kobiór  
(1)
Pelplin  
(1)
Radlin  
(1)
Wodzisław Śląski  
(1)
Mszana Dolna  
(1)
Zawoja  
(1)
Dąbrowa Górnicza  
(1)
Roczyny  
(1)
Góra  
(1)
Nowy Tomyśl  
(1)
Rybnik  
(1)
Wągrowiec  
(1)
Licheń Stary  
(1)
Tułowice  
(1)
Bolesławiec  
(1)
Rzeszów  
(1)
Gliwice  
(1)
Stary Toruń  
(1)
Międzychód  
(1)
Złotniki  
(1)
Wałbrzych  
(1)
Poręba Wielka  
(1)
Września  
(1)
Biała Nyska  
(1)
Zawiercie  
(1)
Ubyszów  
(1)
Przeuszyn  
(1)
Syców  
(1)
Kórnik  
(1)
Nowa Dęba  
(1)
Bielany Wrocławskie  
(1)
Jabłonna  
(1)
Radom  
(1)
Swolszewice Duże  
(1)
Kolno  
(1)
Sokolniki-Las  
(1)
Karnin  
(1)
Kamień Mały  
(1)
Piła  
(1)
Gostyń  
(1)
Łączna  
(1)
Pułtusk  
(1)
Skierniewice  
(1)
Środa Wielkopolska  
(1)
Mysłowice  
(1)
Kiekrz  
(1)
Łańcut  
(1)
Sianów  
(1)
Wadowice  
(1)
Sieniawa Żarska  
(1)
Jedlicze  
(1)
Łęczna  
(1)
Siekowo  
(1)
Myślenice  
(1)
Kiełpin Poduchowny  
(1)
Świdnica  
(1)
Jerzmanowa  
(1)
Jelcz-Laskowice  
(1)